Orice cautare cu Google arata, in meniul de sub bara de search, cateva categorii: web, imagini, video, stiri si altele.
Cei mai multi se axeaza pe prima categorie, „web” si pentru ca majoritatea celor ce cauta pe Google se opreste la aceasta si nu merge mai departe. Asta a facut ca motorul de cautare sa isi faca mai bine cunoscute aceste servicii si sa posteze, in randurile cu continut gasit, cautari ale acestor rubrici. Iar atunci cand sunt si informatii, in partea dreapta arata si locatiile pentru locuri sau afaceri, daca termenul cautat este similar cu numele acestora.
Astfel ca, vrand – nevrand, Google a asigurat niste intrari surpriza pentru site-uri care nu sunt foarte bine plasate in categoria „web”. Aceste intrari sunt scurtaturi pe care cei ce fac SEO sau proprietarii de site-uri le pot folosi usor.
Iata un exemplu: sa zicem ca site-ul unui ziar din Iasi vrea sa se optimizeze pe motoarele de autare dar, datorita continutului si a lansarii de putin timp pe internet, nu trece de pagina a 2-a, respectiv nu creste mai sus de pozitia a 11-a. Ce este de facut?
Celelalte site-uri de pe prima pagina la o cautare gen „STIRI IASI” sunt intr-o retea, sa zicem EVZ.ro sau Gazeta de … Est, Vest, Sud, etc (exemple alese aleator). Conexiunea dintre ele asigura o pozitionare foarte buna, un fel de monopol SEO. Lupta pare astfel pierduta, nu?
Nu. Se apeleaza la scurtaturile asigurate de Google (ma refer la acesta pentru ca este cel mai folosit) si se indexeaza site-ul astfel incat:
- sa fie inscris in Google News, cu conditiile de rigoare;
- sa fie inscris in Google Maps, folosind si aici termeni pentru care am inceput optimizarea SEO;
- se indexeaza imagini sau/si se pun clipuri video de prezentare.
Veti observa la un moment dat ca, la o cautare dupa teremenul „Iasi„, pe prima pagina apare rubrica „Stiri din Iasi” unde vse va afisa o stire indexata in Google News de pe site-ul ziarului pe care il detineti.
Iata ca, „bariera primei pagini”, a fost trecuta cu succes. 🙂
O data cu traficul crescut prin aceste accesari, cu numarul de articole de calitate si cu alte aspecte la care Google tine foarte mult, optimizarea va da rezultatele dorite.
Sigur ca mai exista si un alt tip de scurtatura, Google AdWords, dar aceasta este temporara si nu produce efecte pe termen lung. De cele mai multe ori este folosita pentru a minti clientii care doresc sa cumpere publicitate, despre adevaratele „performante” ale site-ului.
Dar despre asta intr-un articol viitor.