Cel mai usor de realizat site-uri este prin a folosi o platforma CMS si a adauga una din temele gratuite sau contra cost care se gasesc din abundenta pe internet.
Daca pentru CMS deciziile se impart intre admiratorii platformelor wordpress, jumla, drupal, etc. pentru temele ce se adreseaza fiecarei platforme este mai greu de ales una din multiplele variante aflate la dispozitie.
De aceea incercam sa oferim cateva sfaturi care sa e ajute in alegerea celei mai bune teme. Iata ce credem noi ca trebuie facut:
1. Tematica. Site-urile trebuie sa indeplineasca mai multe roluri. Daca este un site de prezentare pentru o firma de avocatura va trebui sa respecte o tematica care sa cuprinda elementele specifice domeniului: profile avocati, domenii de drept in care firma are competenta, testimoniale, contact, etc. Pe cand un site de fotografie nu are nevoie de niciunul din aceste elemente. De aceea trebuie cautata o tema care sa aiba atasate cateva plugin-uri ce se incarca o data cu instalarea temei sau care sa se adreseze domeniului vizat.
2. Modulele importante. In cazul in care site-ul este unul de comert electronic, tema trebuie sa fie compatibila cu modulul folosit (Eshop sau VirtueMart pentru Joomla ori WooCommerce pentru WordPress sunt cateva exemple)
3. Responsive. Google a schimbat de ceva timp modul de promovare a site-urilor la cautare. Deoarece au constatat ca peste 60% din traficul pe internet apartine tabletelor si telefoanelor mobile, astfel incat Google a pus la dispozitie pagina Mobile-Friendly unde se poate verifica site-ul cu demo-ul temei. Daca nu exista un demo se poate merge in forum si se alege unul din linkurile puse la dispozitie de cei care folosesc tema. In cazul in care tema trece acest test, merita atentia voastra.
4. Suport. Diferenta dintre un site cu demo-ul firmei si cum va arata site-ul voctru cu tema respectiva este mare. De la culorile pe care doriti sa le folositi si pana la integrarea unor pluginuri mai vechi ori alte elemente, temele pot avea in spate multe capcane. De aceea intrati pe pagina de suport si acoo verificati: numarul mare sau mic de bugguri constatate, timpul de raspuns al celui ce vinde sau pune la dispozitie tema, atitudinea acestuia (modul de raspuns), modul de rezolvare a problemelor. Nu foarte relevant, dar folositor este ratingul primit pentru acea tema de la utilizatori.
Dupa toate aceste „filtre” tema poate fi instalata pe site. Atentie sa nu modificati sau sa stergeti elemente care o faceau responsive, mai ales. Cel mai bine este sa folositi o tema „Child theme” daca platforma va da voie sa faceti acest lucru.