Site pentru pizzerie? Atunci WordPress si Woocommerce

Cele mai multe site-uri pentru pizzerii sunt aplicatii dedicate compuse din doua parti: una care functioneaza ca server, ca interactiune client – pizzerie, la care se adauga o componenta interna unde se primesc si se proceseaza comenzile.

De aceea cele mai multe firme care creeaza site-uri aleg solutii dedicate care pot costa si pana la 2-3000 de euro. Depinde cine le vinde si cine le administreaza (achizitionarea unui site nu este finalul partii cu intrenetul la infiintarea unei afaceri).

Puteti folosi usor si varianta site pe platforma WordPress cu pluginul Woocommerce.

Cum se face un site pentru pizzerie cu wordpress si woocommerce?

1. se cumpara domeniul.

2. se asigura serviciul de hosting (multe firme care dezvolta si administreaza site-uri asigura si hosting) sau se cumpara gazduire de la firmele de profil (recomand ClausWeb)

3. se instaleaza platforma WordPress

4. se alege una din temele profesional concepute pentru pizzerii sau restaurante (puteti folosi site-ul EnvatoMarket) se verifica functionalitatea acesteia si se cumpara

5. se implementeaza si se personalizeaza tema aleasa (logo, culori, fonturi, elemente de promovare si informare, etc)

6. se instaleaza pluginul Woocommerce (il descarcati de aici )

7. se introduc produsele oferite de pizeria dvs. cu descriere, preturi si imagini. Pentru ofertele compozite (exemplu alege o pizza si ai gratuit a doua pizza sau alege pizza si ai gratuit o bautura racoritoare) se achizitioneaza si se implementeaza pluginul Woocommerce Composite

8. se optimizeaza imaginile si se verifica viteza site-ului, marindu-i performantele

9. se securizeaza

10. se indexeaza si se face SEO.

Pana aici avem gata site-ul, respectiv interfata client-pizzerie. Mai trebuiesc facute setarile pentru modulul intern, din bucatarie. Iata ce mai ramane de facut:

11. se seteaza rolurile pentru seful de pizzerie si accesul acestuia la componentele de pe site (se poate folosi pluginul gratuit sau varianta PRO Advanced Acces Manager

12. se instaleaza modulul WooCommerce Real-time Desktop Notifications. Acesta va anunta prin mesaj scris si sunet cand vin comenzile. Exista si varianta de notificre prin sms dar este mai costisitoare pe termen lung.

13. se verifica functionarea site-ului plus accesul la backend si administrarea comenzilor si se fac reglajele necesare.

14. si gata, aveti un site care prezinta potentialilor clienti ce aveti de oferit, pe care se inregistreaza comenzile acestora si se proceseaza in bucataria interna.

Se mai pot implementa si alte module ce tin de prezentarea de galerii foto (prezentarea spatiului de servit), testimoniale, plati online, etc.

Costuri fara implementare si personalizare tema? Aproximativ 200 euro. Cu totul, undeva la 600 euro. La care se adauga costurile cu administrarea lunara si hostingul.

Ce obtineti la final? Un site functional, care se updateaza periodic, indexat, optimizat si securizat.

Comparativ cu unul livrat la pachet, la 2-3000 de euro, costurile sunt mult mai mici.

Cum vi se pare?